måndag 1 februari 2010

Utredning

Träffade min läkare idag och jag hann knappt in innan hon sa att jag ska få genomgå en utredning. Så skönt att hon tog upp det. Även om de inte hittar något så är det skönt att veta att det inte är någon fara med en. Fick en hel bunt med remisser för tydligen är dessa tester ovanliga så därför måste de göra som på den gamla goda tiden, skriva för hand. Det är ungefär tretton olika tester som görs och de lär väl tömma mig på blod. Mats får också lämna lite så han går inte lottlös. Skönt i alla fall att de tar tag i det, hon sa att hon diskuterat mig med sina kollegor på Mälarsjukhuset och konstaterat att de ville göra denna utredning.

När vi var på gyn i tisdags så sa den läkaren att man behövde tre missfall för att de ska göra en utredning. Skönt att min läkare tyckte att jag skulle undersökas. Hon läste även vad läkaren på gyn skrev. Hon hade i alla fall skrivit att allt såg jättebra ut, så det var ett snabbt missfall. Jag blödde inte lika mycket som förra. Och det såg jättebra ut, skönt att höra.

2 kommentarer:

Annica sa...

Vad skönt att ni får göra en utredning..Håller tummarna att det ska gå bra för er..längtar tills vi får hjälp igen för jag tvivlar på att det kommer att gå på egen hand..Kram

Mahatma sa...

Skönt för er att få göra en utredning. En kompis berättade för mig att när hon gjorde samma utredning så gjorde de, tror det var 13 tester på henne, och ett blodprov på hennes man. Jämnlikt hehe. Kul att cykla med dig, träningsvärken kommer att komma som ett brev på posten det är jag säker på. Kram♥