tisdag 9 februari 2010

Tankar

När man är hemma och sjuk så hinner man tänka otroligt mycket. På den senaste tiden så har jag börjat fundera mycket på livet. Om jag är lycklig. Klart jag är lycklig med Mats och mitt liv med honom. Men över mitt jobb och sådant.

Jag tänker på vad mina drömmar är och hur jag ska få dem att gå i uppfyllelse. Jag försöker att fundera ut en framtidsplan för mitt liv. Efter att Alfons dog så funderar jag så mycket mer på livet. Det är för kort för att slösas bort på sådant man inte vill göra. Man ska försöka följa sina drömmar. Jag har en stor dröm men det får vänta, det är saker som måste ordnas innan. Jag tycker det är viktigt att man jobbar med något man tycker om för man är ju ändå där fem dagar i veckan. Jag trivs på mitt jobb, men det är inte det jag innerst inne vill hålla på med.

2 kommentarer:

Mahatma sa...

Du har så rätt Anna..jag är i samma fas jag när jag har funderat dag och natt om vad jag vill göra om jag ska våga satsa. Det är lätt att man stannar där man känner sig trygg. Krya på dig , nu får du bli frisk Anna så vi kan peppa varandra på gymmet♥ Kram Elin

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Tack för kommentaren på min blogg!
Läser lite om vad du gått igenom och skickar lite styrkekramar. Kan inte tänka mig in i din situation..
Kram, Lotta