söndag 28 februari 2010

Jag har världens bästa föräldrar




Jag måste ha världens bästa föräldrar. De ställer upp i vått och torrt. Barnen går alltid i första hand. Mamma göder oss och ser till att alla har det bra. Hon tänker på alla andra i första hand, hon snackar aldrig skit och vill alltid vara ärlig. Pappa hjälper till med allt, han är otroligt händig och kan det mesta. Allt ska göras på en gång och han slutar inte förrän det är klart. Han är stark som en oxe och klagar aldrig på att han är trött.

Idag har han hjälp oss skotta av taket. Han skulle bara ta lite i hörnan där det var som värst. Men han tyckte att när han ändå höll på så kunde han och Mats ta hela taket. Det var ju jättetung blötsnö. Vår skyffel gick till och med av för att det blev för tungt för den.

Mamma lagade våfflor till oss idag och när vi skulle lämna Rasmus så blev vi även bjudna på middag. Det är mina föräldrar i ett nötskal. Jag skulle så gärna vilja göra mer för dem. Jag får ge tillbaka när de blivit gamla. Då är det min tur att ge tillbaka. Jag älskar verkligen dem över allt. Är så tacksam för att jag fick dem som föräldrar. Många har inte ens en förälder som ställer upp. Men jag har två som är helt otroliga.

1 kommentar:

Mahatma sa...

Lyckligt lottad♥ Ja vi får ta hand om de när de blir gamla, på bästa sättet!