lördag 20 februari 2010

Sjungande lördag

Jag börjar min lördagsmorgon med att sjunga för min man. Sedan frågar jag honom om det var bra eller om han bara säger att det var det. Hans svar blir att han bara säger det. Kanske för att jag sjunger 118 800 reklamen hundra gånger, lite rockig, skånsk, glatt, norrländskt -ja, och allt jag kan komma på för tillfället.

Jag måste ju självklart tipsa om mammas rotfruktssoppa som vi åt igår. Den är så god och enkel. Du hittar receptet på Lilla dröm. Idag ska Mats laga maten, vi får se om mamma och pappa kommer på middag. Igår när han kom hem sa han att han ville ha en vinkyl. Han har blivit jätteintresserad av viner. Han läser mycket om dem och vill gärna börja lagra lite fina viner. Kanske ska börja med veckans vintips på Lilla dröm bloggen. Den skulle ju vara mest för bakning men tycker det är kul att tipsa om annat också.

Inga kommentarer: