lördag 6 februari 2010

Schlager-Hitler

Hur kunde Linda Pritchard åka ut?? Jag skäms över detta land. Jag blir så arg att alla ska rösta som idioter. Istället röstar vi vidare en barfotanisse och hans band som satt lite här och där med sina instrument, utan att spela på dem. Salem var jättebra, vet inte om det är en låt som kan gå hem. Men något speciellt är det med honom, otroligt begåvad. Jag har aldrig diggat honom riktigt men jag måste säga att han är otroligt musikaliskt. Jag vill ju ha låtar med sväng i som Lindas. Ola var helt ok, han var mitt andrahandsval efter Linda. Mats säger att jag är schlager-Hitler för jag skriker så fort han tittar på tv-dosan och jag tror att han ska byta kanal. Det är ju bara en gång om året, då måste man titta ända till sluttexten.

Vi var och såg Strängnäsrevyn lite tidigare. Kan verkligen inte rekommenderas. Det var kanske två roliga skämt. Mest skrattade vi åt en man i publiken som hade ett otroligt roligt skratt. Han lät nästan som en åsna.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Jag höll på Ola och Salem. Älskar Salem, och Olas låt började man ju dansa till direkt, som vanligt när det gäller han- en riktig radio hit :-)
Puss på dig och lycka till på jobbet på måndag

Mahatma sa...

Tur att smaken är delad för Lindas låt var enligt mig en av de sämre idag... Kanske bäddat för schlager krig den 27 februari hihi♥

Anonym sa...

Linda åkte nog ut eftersom hennes röst inte alls höll i detta sammanhang, barfotanissarna som du kallade dem gick nog vidare för att han hade en röst som verkligen höll!!

Anonym sa...

Ja du Elin, min allra käraste lilla hustru har ju ett temperament som inte går av för hackor och gick ju igång på alla cylindrar när hennes favorit Linda Pritchard inte gick vidare. Så det var tur i lördags att jag är så oengagerad i schlagerfestivalen som jag ändå är. Annars hade diskussionen i tv-soffan mycket väl kunnat bli betydligt hetsigare.

Tycker personligen att det var en ganska så slätstruken tillställning där ingen låt kändes som någon direkt eurovisionsvinnare precis. Men det kan ju mycket väl ändras när man får höra låtarna som gick vidare igen en andra gång. Kul ändå med så stor spridning med allt från avskalad synth-pop till hip-hop och jag vet inte vad...

Kvällens stora behållning var ju ändå Dolph Lundgren och vad mig anbelangar kan vi gärna skicka honom till Oslo. =)

Hoppas att ni får det trevligt den 27:e.

/ Mats