måndag 15 februari 2010

Semla

Idag så har jag sålt min första sak från min bloppis, tack Madde. Idag när jag kom hem så hade vi även fått ett brev adresserat till herr och fru Samuelsson. Det var ett gulligt kort som innehöll femtio kronor. För de så ska vi köpa oss varsin semla. När vi gifte oss så fick vi tolv ballonger -en för var månad. Vi skulle dela ut dessa ballonger till valfria personer. De som fick ballongerna skulle smälla dem och i så låg en liten lapp. Februarilappen fick min svärfars fru, hon skulle bjuda på semla på fettisdagen. Så därför detta brev från svärfar och hans fru. Det är nog bara de som kommer ihåg vad de skulle göra. Så imorgon får jag ta vår femtiolapp och gå till Annas hembageri, för semla ska det bli.

1 kommentar:

Cathrine sa...

Hahaha, fasen vad roligt. Måste hitta dokumentet med vad alla månader innehöll så att Ni får däckbyte, trädgårdsstädning och att Mats får gå på sitt armémuseum. Kram