onsdag 31 mars 2010

Spädbarnsfonden

Precis hemkommen från spädbarnsfondens träff. Det var jätteskönt att träffa gamla och nya ansikten. Det var tre män till idag, så det var roligt för Mats. Annars brukar han vara den enda mannen för det mesta. Det ena paret hade förlorat sin dotter i v. 40+2 och det andra förlorade sin son när han var 6 veckor gammal. Han låg livlös en morgon när de vaknade. Idag grät jag mer än vad jag brukade, är extra känslig nu.

Det var en mamma som var höggravid där. Jag var rädd för att det skulle komma någon höggravid innan, men nu kändes det jättebra. Jag kan verkligen känna med dem och hoppas på att allt ska gå bra. De hade en minnesgudstjänst för sitt barn på hans årsdag. Kände att vi kanske skulle ha något liknande för de som inte var med på begravningen. Ska försöka få tag på vår präst och se om han har tid den 1 maj.

Igår var min bror förbi med en påskpresent från dem. De hade gjort jättefina cupcakes och de var sjukt goda. Cathrine hade gjort i ordning så fint med cellofanpapper.

Inga kommentarer: