tisdag 17 april 2012

Wermland forever

Imorgon ska vi till Helminas blivande dagis och skriva på papper. Känns så otroligt bra att hon fick plats där. Många tycker nog att jag är jättelarvig. Men för mig är det jätteviktigt var jag ska lämna mina barn nästan varje dag i flera år. Dessa människor kommer ju att forma dem under några år.

Vi ligger i sängen med tvn på. Wermland forever visas nu. Har någon sett det? Följer människor verkligen detta program? Det måste ju vara det sämsta skit som någonsin har visats på tv. Det får ju Vita lögner att framstå som enstående kvalitetsunderhållning.

Helmina ligger och snarkar. Det lär vi också göra strax. Imorse fick jag en jättekonstig idé. Det kändes helt plötsligt ok med att prova att lägga henne i hennes rum. Nu känns det inte alls som en sådan bra idé. Hon får nog stanna inne hos mamma och pappa ett tag till. Tänk att hon ska ligga i ett eget rum långt ifrån oss. Typ några meter, men det känns som om det är hur långt som helst. Hon är ju så liten. Nej, vi har ingen brådska. Snart tycker hon ändå att vi är pinsamma och töntiga, så det gäller att passa på att njuta så länge det varar.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: