lördag 28 april 2012

Svårt att sova

Klockan är snart 05:00 och jag har legat sömnlös i en timme. Har en fruktansvärd spänningshuvudvärk. Den kom igår eftermiddag och vill inte ge med sig. Ligger och funderar över livet. Varför saker och ting blir som de blir. Vänner och familj. Jag har glidit isär ifrån många men samtidigt har jag fått nya fina vänner.

Men ibland undrar jag hur det kommer sig att vi glidit ifrån varandra. Jag tror flera tycker att jag är konstig och frispråkig. Jag är verkligen inte samma person sedan vi förlorade Alfons och det tror jag flera har svårt att förstå. Man värdesätter andra saker än vad man gjorde innan.

Jag måste bli bättre på att koppla av. Det har jag även blivit. Men så fort jag är ledig känner jag mig stressad över att jag måste åka och träffa den ena eller den andra. Men varför ska bollen alltid ligga hos mig?

Jag har också slutat att dela med mig lika mycket av min känslor och tankar. Känns som att de som borde förstå är de som förstår minst. Jag skapade denna blogg av en anledning. Jag behövde få ur mig så mycket känslor och tankar när Alfons dog. Med tiden har det bara rullat på och nu handlar det mest om min vardag tillsammans med det värdefullaste jag har.

Jag skriver om små händelser ur vår vardag. Det finns så mycket mer runt om som händer. Som jag inte alls delar med mig av. Jag märker själv att det blir mer och mer ytligt, tycker samtidigt att det är tråkigt. Men jag vill inte dela med mig av mitt liv så mycket då det känns som om allt misstolkas. Nu handlar det ju inte om personer som inte alls har någon anknytning till mig. Utan människor som finns och har funnits i mitt liv.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: