söndag 1 april 2012

Shopping

Dagen började med lite mys och bus. Helmina är sitt gamla jag och det känns så skönt. Finns inget värre än att se sitt barn lida. Förmiddagen bjöd på shopping i Södertälje och ett fikabesök hos mammas vän Lotta. Lotta jobbar på förlossningen i Huddinge så det känns skönt att kunna fråga henne om saker jag har funderingar över.



När vi kom hem så hjälpte Helmina mig med att städa innan gästerna skulle komma till min Me and I träff. Hon klippte även golvet med sin nya gräsklippare hon fått. Hon trivdes även bra i sina nya gummistövlar ifrån Pax. Vi har verkligen letat land och rike runt efter ett par gummistövlar till henne. Hon har så tjocka fötter så alla är för trånga. Men så kliver vi in på Ica Maxi i Södertälje och där hittade vi ett par låga fina gummistövlar.

Måste även varna för att gå in på HM i Södertälje. Det var det värsta jag sett. Halva accessoaravdelningen låg på golvet. Folk har rivit runt och tappat på golvet, sedan skiter de i att plocka upp grejerna. Såg flera som tappade kläder på golvet och bara struntade i dem. Hur tänker man då? Gör de så hemma också?


Efter vår shoppingrunda i Södertälje så var det dags för lite Me and I shopping här hemma. Det kom ett trevligt gäng och som vanligt så hinner jag inte prata så mycket som jag skulle vilja med alla. Man kanske kunde ha ett afternoon tea party för ett gäng trevliga damer här hemma, så kan man sitta och snacka så mycket skit man vill. Det kanske jag skulle ordna.

Inga kommentarer: