fredag 13 april 2012

Dagis

Så skönt att äntligen ha alla dörrar till bokhyllan på plats. Blev jättesnyggt och ett helt annat rum. Nu kan inte Helminas alla kompisar vara på Mats böcker heller.


Idag har vi även tackat ja till platsen på montessoriförskolan. Känns så bra. Vi gick på magkänslan och min dagisångest försvann direkt. Även om vi kommer att behöva åka varje dag för att lämna och hämta så känns det helt rätt. Det är så viktigt för mig i alla fall att jag känner mig trygg med vart jag lämnar mina barn. De kommer ju att spendera mer vaken tid där än hemma. Dessa människor kommer att forma dem till viss del under några år.


Det är inte så stort där och gården är ganska liten. Tycker att det känns bra för då har de även bättre koll. Tror absolut inte att det är något som barnen lider av. Känns i alla fall otroligt bra och jag känner mig lugnare.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: