torsdag 26 april 2012

Houdini och hotell

Vilka grannar man har. Eftersom Mats är borta ikväll så slipper jag laga mat. Men kom nyss på att jag själv måste ju äta något. Tänkte slänga i mig något snabbt men hade inte ens ett paket nudlar hemma. Sprang över till grannen och kollade om de hade en burk tonfisk så att jag kunde slänga ihop lite pasta, tonfisk och majonnäs. Självklart möter Cicci mig i dörren med sin nya snygga Houdinitröja. Jag vill också ha. De har ju kommit med en så snygg färgkombination, brunt och rosa.

Eftersom jag är ute så mycket nu så skulle jag vilja ha en under jackan. De är ju så sköna. Jag kom hem en burk tonfisk rikare i alla fall. Sitter nu och funderar på bed and breakfast eller hotell inte allt för långt bort. Kollar runt lite i Trosa. Har två ställen jag skulle kunna tänka mig och det är Ågården eller Bomans. Är det någon som har något annat bra tips så får ni gärna dela med er av dem. Eller om någon bott på något av de nämnda så får ni gärna komma med era betyg.

Mats fyller jämnt i sommar och jag tänkte att vi skulle passa på att äta gott och mysa lite i samband med det och även innan lillasyster vill titta ut. I så fall så blir det första gången Helmina sover borta och det blir ju självklart hos hennes älskade mormor. Vi har inte haft behov av att lämna bort henne. Jag tycker det är en annan sak när hon själv kan säga att hon vill sova över hos mormor, farmor eller kusinerna. Många lämnar bort för att de vill sova eller nåt och jag kan förstå dem. Men vi har inte haft det behovet. Även om vi inte sovit en hel natt sedan Helmina kom.

Inga kommentarer: