fredag 15 januari 2010

Säga till

Kom på en sak jag och Mats pratade om igår kväll. Jag vet inte hur vi kom in på det men det gjorde vi iallafall. Jag sa att jag tar illa upp när man pratar om Alfons död och folk säger att "Du är ju ung". Jag blir arg på mig själv att jag inte säger ifrån, -va fan har det med saken att göra? Jag har ju fortfarande förlorat ett barn. Då sa Mats att de som är arton, nitton kan ju inte sörja något eftersom de är ju väldigt unga då. Hur sjukt låter inte det? Jag ska börja bli bättre på att säga till när jag tar illa upp.

1 kommentar:

Bine sa...

Människor säger mycket mycket märkliga saker när dom inte vet vad dom ska säga.
Jag är helt med dig. Va sjutton spelar det för roll att "du är ung"? För att du HINNER få fler barn? Det är ju inte DÄR sorgen ligger heller! Precis som du skriver, det handlar om att just Alfons inte är här.

Sorg har inte med intellektet eller åldern att göra. Det är en känsla ALLA människor (mer eller mindre) bär med sig och ingen människas sorg kan jämföras med en annans.
Jag vet också hur svårt det är att reagera precis när det behövs, jag kommer alltid på vad jag skulle ha sagt två dagar EFTER det att någon sagt något som stött mig.

Hejja hejja dig Anna, stå på dig!

KÄRLEK