torsdag 21 januari 2010

Äntligen


Idag har jag varit hos min barnmorska på inskrivning. Ja, jag är gravid. Det är tidigt än, men det är skönt om folk vet ifall det skulle hända något igen. Är snart i vecka 9. Det var så skönt att träffa henne igen och denna gång måste det gå bra. Försöker att ha positiva tankar men det är något som skaver där bak i huvudet vare sig jag vill eller inte. Ungefär tre gånger om dagen tror jag att jag har fått missfall. Det är klart jag är glad att jag är gravid men den riktiga lyckan kommer nog när jag har ett levande barn i min famn.

Skönt att äntligen få skriva av sig om det. Det är så många gånger som jag velat skriva och lätta mitt hjärta när huvudet varit fullt av funderingar och tankar. Vi fick en riktigt bra julklapp. Fyra dagar innan julafton fick jag ett plus. Det var verkligen som den tunga sten jag burit bara försvann. Jag blev mycket lugnare direkt. Denna gång måste det bara gå.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis igen!
Håller tummarna för er!
Kram!

Jessica sa...

Klivit ur garderoben nu...;-)
Kul att det gick bra hos Annika.

Anonym sa...

Stort grattis!

Anna Elmgren sa...

Stort grattis och lycka till fina Anna!!

Mahatma sa...

Klart det ska gå bra Anna det måste det göra. Omge dig av positiva människor och positiva tankar♥ En dag i taget..Tänker på dig mamma Anna