tisdag 12 januari 2010

Ett till änglabarn har kommit till himlen

Idag kom en kollega fram till mig. Hon sa att ett par vänner till henne precis förlorat sitt barn. Barnet dog i magen precis som Alfons bara ett par veckor innan bf. Hon frågade vad de skulle göra, hur de skulle bete sig. Jag blev glad att hon kom till mig. Jag hade så mycket att säga. Berätta sådant jag skulle ha uppskattat när Alfons dog. Att finnas och inte vara rädd för att fråga. Jag sa att även om barnet dog så är det deras barn. Fråga vad som hände om kön, vikt och längd. Det var nästan ingen som vågade fråga oss om sådant. Jag kommer så väl ihåg vår mäklare vi hade när vi sålde lägenheten. Vi pratade om Alfons och sa hans namn, då sa mäklaren "Åh vad fint -har den fått ett namn". Vaddå den? Han är ett barn som har rätt till ett namn lika mycket som ett levande barn. Men men, jag blev iallafall tacksam att hon kom och frågade och jag sade så mycket som jag kom på.

Inga kommentarer: