lördag 30 januari 2010



Har jag inte världens bästa man? Han poppar popcorn till sin lilla fru som är sååå sugen på något en lördagkväll som denna. Eftersom vi tränar nu så har vi inget gott hemma förutom popcorn så det får duga. Mats är nog en av få som fortfarande poppar i kastrull, men det blir så mycket godare. Jag är i den generationen som bara har kört med micropopcorn.

Fick en prenumeration på Må Bra av mina föräldrar i julklapp. Det är en tidning jag aldrig skulle gå och köpa i affären, men nu när jag läst den är den faktiskt väldigt bra. Det står mycket vettigt och vad som är bra att äta för att få i sig diverse vitaminer och allt vad det nu heter. Tack vare den tidningen köpte jag faktiskt hem två färska broccoli, annars köper jag bara fryst.

Jag har börjat blogga mycket mer på sista tiden. Tycker det är kul och sen är det skönt att skriva av sig. Har börjat lägga in mer bilder också. Det beror på att jag älskar att ta kort och sen är det så himla smidigt med min nya rosa telefon. Den har 8.1 megapixlar, det är helt sjukt så fort teknologin går framåt.

1 kommentar:

Bine sa...

Visst kan det avra härligt med såna där tidningar. Jag har börjat köpa hem dom lite då och då för man får alltid massa bra tips.

Föresten, jag såg en dokumentär häromdagen där man bland annat tog upp denna disskussion om frysta/färska grönsaker och det visar sig att det inte är någon större skillnad alls.
Visst, några vitaminer fanns det pyttepytte mindre av i de frysta MEN några mineraler var det faktiskt MER av i de frysta så det går nog jämt ut. Bra va! =)

Kram på dig finaste du!