torsdag 2 februari 2012

Vår lilla hjälpreda

Helmina har börjat att hjälpa till mer här hemma. Det ska ju börjas i tid. Hon får gå och kasta sin egen blöja och sedan får hon bära med sig en ny. Hon hjälper till med maten nästan varje dag. Antingen provsmakar hon eller så rör hon om. Hon torkar bordet efter sig.
Hon hjälper till med att starta tvättmaskinen. Men det är ju så kul att trycka på knappen så hon pausar tvätten också. Hon hjälper till att slicka på alla knäckebröden i förpackningen. Hon hjälper till att vara en ständig källa till glädje. Ja, hon är inte så dum hon, den där lilla fislisan. Är det någon som behöver hjälp med något så är det bara att höra av er. Kanske få all ren och blöt tvätt utslängd över hela golvet?

3 kommentarer:

skrattardu.blogspot.com sa...

Vad söööt! Jag döööör!! Duktig liten flicka. Visst blir det bara roligare och roligare för varje dag som går?
Kram på er!

Unknown sa...

Hahahha, skrattar ihjäl mig, du skriver så roligt. Jag vet, det där med tvättmaskinen.. Knapparna är ju sååå roliga. Jag tyckte här om dan att min tvätt låg inne ovanligt länge. Gick för att kolla in maskinen när jag ser att "någon" vridit upp till 90 grader! Filippa står minsann bredvid och bara skrattar. hmm.. kunde gått riktigt illa för alla våra kläder!

Änglamamma sa...

Ja, verkligen. Hon är en riktig pajas. Emma hon har inte börjat trycka på några andra knappar än tack och lov.