söndag 19 februari 2012

Lunch på Skänken

 Helmina sprang runt i sina gymnastikskor hela förmiddagen. Jag skulle bara pröva dem på henne, men hon vägrade att ta av sig dem. Hon sprang fram och tillbaka och skrattade högt.

Det blev en lunch med bästa grannar på Skänken. Har jag sagt att vi har väldens bästa grannar? Visst, alla är väl inte så roliga. Men överlag så är alla trevliga. Känns tryggt att bo här och skönt att våra barn får växa upp här. Kan inte bli mer barnvänligt och med lekplats precis bakom huset. Jag är i alla fall fortfarande mätt, orkade inte ens äta upp allt. Det är väldigt mysigt där. Men som vanligt springer tiden iväg när man har barn med och man tycker knappt man hunnit prata med varandra.

Var tvungen att ta ett kort på skruttan när vi kom hem. Hon var så söt när hon bara stod där i hallen. Nästan alla kort blir suddiga på henne numera eftersom hon knappt står still, så då skyndar jag mig alltid att ta en bild och så blir de suddiga. Snart kommer Mats hem, han är på fotboll. Vi ska nog soffmysa en stund och sedan blir det sängen tidigt.

Inga kommentarer: