torsdag 9 februari 2012

Tankar

Tänk att min lilla stora tjej ska bli storasyster. Det känns helt fantastiskt att vi ska få en till så underbar person i våra liv. Ultraljudet närmar sig med stormsteg. Mats har tagit ledigt den dagen eftersom jag ska passa på att träffa min kurator när vi ändå är där. Hon sitter bara en våning ner. Jag går inte och är så jätteorolig än för denna graviditet. Ibland dyker det upp alla möjliga konstiga teorier om hur barnet ska dö. Men de försvinner ganska snabbt eftersom jag har en skrutta som förgyller min vardag. Har inte riktigt tid att gå och fundera för mycket.

Men det kommer nog mer och mer. Jag har träffat så otroligt många fina människor som förlorat sina barn på olika sätt. Tankarna börjar alltid snurra i huvudet när jag får höra en ny historia och jag får genast något nytt att vara nervös över.

Nej, nu börjar serien jag har suttit och väntat på. Sen är det sängen som gäller. Imorgon har vi ingenting inbokat, så skönt.

Inga kommentarer: