fredag 9 december 2011

Sju rum och kök

Vi blev sex stycken tjejer som hade bokat bord på Sju rum och kök. Blev en supertrevlig kväll med en massa mat och kackel. Vi delade och smakade av varandra. Jag ska helt klart beställa blåmusslor nästa gång vi går dit. Gambas behöver man inte besvära sig med att beställa, då de blev en besvikelse. De har väldigt bra priser i alla fall. Oxfiléspetten jag tog var goda men lite snålt med kött. Men med trevligt sällskap så kompenserar det.

När jag kom hem gick jag raka vägen upp till min prinsessa för att titta till henne. Stackarn kokade och hade nästan 41 graders feber. Jag blev jätterädd och drog upp henne. Tog av kläderna och gav henne alvedon. Sedan ringde jag sjukvårdsrådgivningen och hon sa att örontermometrar diffar mycket. Hon sa att har de mot 41 graders feber ska man åka in till akuten. Jag blev supernojig och fick låna en rumptermometer av våra goa grannar. När vi tog den så hade febern sjunkit till 40.2 grader. Nu ligger hon mellan oss och febern har sjunkit till strax över 38 grader. Vi får ställa in alla planer imorgon och ha en vilodag hemma.

Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer: