måndag 5 december 2011

Pappa

Jag skulle titta på kort när Helmina var nyfödd. Här sitter jag och gråter istället. Hittade dessa kort på pappa och Helmina. Saknar honom så otroligt mycket. Vill att han ska vara med i hennes utveckling. Älskade pappa. Hur kunde det bli så här? Livet är så sjukt orättvist. Helmina ska få titta på många kort på sin morfar. Hon ska få veta att han älskade henne så mycket. Han sa alltid att hon var så glad. Önskar han kunde se henne nu när det glittrar i hennes ögon när hon skrattar och busar.

Casper minns sin farfar så väl. Han frågade mamma häromdagen om de kunde köpa en ny farfar. Han saknar sin farfar så mycket. Pappa var världens snällaste människa. Det är så sjukt hur han kan vara borta. Man går och lägger sig ovetandes och dagen därpå är han borta. Fick aldrig chansen att tala om hur mycket jag älskade honom. Som när Vendela dog. Då fick jag chansen att träffa henne och tala om att jag älskade henne. Vi visste båda att det var sista gången vi sågs. Det är det som är så fruktansvärt, när någon bara slits bort från en. Han kommer att vara evigt saknad, min fina pappa.

Pappa och Helmina 2 dagar gammal

Inga kommentarer: