söndag 4 december 2011

Andra advent


Men gud, det är ju andra advent idag. Vart tog denna vecka vägen? Känns som om vi inte gjort något vettigt på hela veckan. Varje helg är uppbokad nu fram till jul. Eller det är ju bara två helger kvar. Nästa helg ska vi fira Tyra som fyller fyra år. Stora tjejen. Hittade presenter här i Örebro igår. Hoppas det blir bra. Pedagogiska saker blev det. Det känns som att det passar Tyra. Helmina ska bli lika väluppfostrad som Tyra och Edit. De två är så duktiga. Efter att vi firat Tyra så ska vi på lillejul hemma hos Magnus och Sara. Det ska bli supermysigt. Få gosa om Ida också. Känns som vi inte setts på en evighet. Jag ska ju på tjejmiddag på fredagen först, kom jag på. Det ska bli supertrevligt. Just det, jag måste ringa och boka bord.

Helgen efter det så ska vi fira min prinsessa. Tiden bara springer iväg. På måndag ska vi till öppna förskolan och fira Helminas kompis Joel som fyllde ett år häromdagen. Eller det är ju imorgon. Jag hänger inte alls med i dagarna. Mysigt att träffa alla mammor också. Det var ett tag sen eftersom vi legat sjuka.

Helmina började förresten igår med att försöka bygga torn, med sina klossar. Hon är så duktig som verkligen försöker. Nej, nu måste jag vila.

Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer: