tisdag 6 april 2010

Saknad

Har så mycket tankar i huvudet just nu. Tänker mycket på döden. Inte att vi ska dö eller så utan om människor i min närhet som gått bort. Igår kväll låg jag och grät i Mats famn. Jag tänkte på Alfons barnvagn. Vi valde denna fina vagn till honom. Nu står den helt oanvänd i förrådet. En splitter ny barnvagn som Alfons syskon kommer att få ha. Men den var ju köpt till honom, han skulle ligga i den.

Imorse när jag vaknade låg jag och tänkte på sista gången jag träffade Vendla. Men när jag försöker se hennes ansikte då ser jag bara gamla Vendla. Det är så skönt att jag får minnas henne som hon var innan hon blev sjuk. När hon blev sjuk så blev hon så smal och ville bara dö, hon ville inte lida längre. Jag tror vi båda visste att det var sista gången vi skulle ses när jag var där då. Vi grät båda två och jag talade om att jag älskade henne. Det blev den sista gången. Vissa dagar saknar jag henne så oerhört mycket.

Inga kommentarer: