måndag 26 april 2010

Ingen spinning idag

Åh, vad sur jag blir. Hade tänkt gå och spinna men tror jag fått ont i halsen. Blir sur på mig själv för att jag kanske känner efter för mycket. Sitter här och sväljer och sväljer för att känna efter. Men snart är det ändå för sent. Ville verkligen spinna idag. Är livrädd att bli sjuk.

Försöker få faktureringen i butiken att fungera. Det är inte lätt med alla koder och grejer hit och dit. Med lite tur så kan jag öppna butiken på fredag. Dagen före Alfons årsdag. Det är nog bra att ha lite annat att tänka på.

Vi försöker planera dagen lite. Först och främst ska vi till minneslunden och tända ljus. Kanske lägga någon blomma där. Men jag vill inte köpa någon bukett. Skulle kännas konstigt att göra det till honom. I så fall ska det vara en liten barnbukett. Men helst vill jag plocka blommor. Det gjorde vi till begravningen. Vi åkte till Floras kullar och plockade blommor. Vi brukade promenera där när Alfons låg i magen. Synd att inte smultronplantorna har kommit upp. Förra sommaren tog jag en smultronplanta från mamma och pappas tomt och satte i en kruka på minneslunden. Han ska nog få en smultronplanta i år också.

Inga kommentarer: