tisdag 27 april 2010

Gillar inte ordet RIP

Idag har jag varit dödstrött hela dagen. Känner mig helt urlakad på energi. Vet inte var jag ska få det ifrån heller. Känns som ingenting kan få en att må bra just nu. Är lite rädd att vi bokar upp oss för mycket på lördag. Eller vi har ju inte bokat något men sagt att vi ska göra saker. Jag vill nog mer känna efter då. Det är ju först och främst Alfons dag. Skulle vara så himla skönt att bara rymma iväg någonstans över natten. Försvinna ett tag.

Bara jag inte får en massa RIP meddelanden. Det är det värsta jag vet. Man kan beklaga sorgen och visa medkänsla på alla sätt och vis. Men aldrig skriva RIP. Tycker det är så jäkla fånigt. Är det någon innegrej nu att skriva RIP den eller RIP den? Känns hur ytligt som helst. Så snälla inga RIP här tack. Jag skulle nog bara bli ledsen och arg om jag såg någon skriva RIP Alfons. Varför kan inte folk bara skriva "Vila i frid" på svenska? Det låter så mycket finare. Eller vi kanske ska börja skriva VIF istället? Usch så fult det låter.

1 kommentar:

lilla p sa...

hejsan. jag tycker din blogg e helt fantastisk. jag förstår dej i drömmen om ett barn. jag och min sambo har inte förlorat ett barn men däremot så är det svårt för oss att skaffa barn... och ingen vet varför... nu går vi på utredning. tiden innan man någongång hoppas få ett plus på stickan är jättejobbig. så önskar er lycka till med den utrednings om jag läste tidigare i din blogg om att ni skulle få börja med. kram