torsdag 1 april 2010

April april din dumma sill

Har inte blivit lurad än i alla fall och hoppas slippa det också. Här spöregnar det utanför fönstret nu, hade hoppats på att få se solen idag. Rasmus vill gå ut men ändå så vill han inte. Varje gång jag öppnar dörren springer han dit, sen står han där och funderar som en liten klurgubbe. Sedan vänder han, går sakta till sin alldeles egna bamsestora dunkudde och lägger sig. Efter en stund kommer han och psykar mig igen och vi går igenom samma sak igen.

Idag öppnar golfrestaurangen för säsongen. Vi ska gå dit och äta med mamma och pappa. Tänkte faktiskt lyxa till det med ett glas vin kanske.

Jag tänkte på det jag skrev igår och om man läser på fel sätt så kan man nog tycka att det är skrivet ganska kyligt om hur andras barn dött. Det är inte det att jag är kylig, jag känner med dessa föräldrar så mycket. Man får kontakt med så många änglaföräldrar och jag vill mest skriva det för att uppmärksamma folk på att det förekommer. Jag vill inte gå in på detaljer med respekt för dessa föräldrar.

Inga kommentarer: