onsdag 24 mars 2010

Tung dag

Idag är en tung dag. Har fått veta att mammas vän och jobbarkompis man har gått bort. Tänk vad livet kan vända fort. Lider så otroligt mycket med henne. Ska åka och skicka blomsterbud snart ifrån oss alla. Jag funderar på vad man ska skriva på kortet. Då kom jag på att det måste folk ha gjort med våra kort också när Alfons dog. Egentligen spelar det ingen roll vad som står på kortet, det är fint att bara visa att man finns och bryr sig. Jag vet att jag hade ingen tanke på att få en massa blommor när Alfons dog men sen så kom de. Massa vackra blommor och alla kort, de värmde. Jag fick blommor av människor som jag inte trodde visste eller tänkte på mig.

Tänker mycket på Vendla och min faster just nu. Vet att de båda hade varit en stor tröst nu. De skulle förstå mer än andra. Men jag vet också att de tar hand om Alfons i himlen. Det är en stor tröst.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Vilket fint kort! =)

EuroFlorist sa...

Det fantastiska med blommor är att de har en tendens att såväl trösta som att påminna oss om livets värde.
Om du inte redan har skickat en bukett är du välkommen att kontakta oss för att få hjälp, lite rabatt och tips gällande vad som kan passa.

Vi hoppas att du, trots omständigheterna, får en fin vecka.

/Frida, EuroFlorist.