onsdag 3 mars 2010

Läkaren

Imorgon ska jag till läkaren på familjecenter i Strängnäs. Det är så himla jobbigt att gå dit. Dit jag gick när jag väntade Alfons, där jag fick beskedet att han dött. Dit jag gått nu regelbundet i ett och ett halvt år. Jag har blivit inskriven tre gånger inom ett år. Hur sjukt är inte det? Men det är skönt att få träffa samma läkare hela tiden. Hon har varit med från början.

Imorgon ska jag prata sjukskrivning. Jag börjar alltid gråta när jag är där. Jag är spänd hela tiden innan jag ska gå in. Är alltid rädd att det ska sitta en massa gravida i väntrummet. Man vill bara gå och ruska om dem och säga, fattar du vilken tur du har? Det är inte så jävla lätt, man ska inte ta så lätt på det. Njut av varje sekund som du får känna ditt barn, det liv som lever inom dig. Det kan tas ifrån dig på bara en sekund och du kommer alltid gå och grubbla över att du inte kände efter lite mer, tog på magen lite extra.

3 kommentarer:

Annica sa...

ibland tänker man så lika..Skulle vilja förklara hur mycket man ska njuta av sparkande fötter för jag skulle göra vad som helst för att få känna dom en gång till.Hoppas det går bra i morgon,skönt att ha samma läkare hela tiden...Kram

Mahatma sa...

Lycka till i morgon fina Anna♥

Ronja sa...

Hej!
Beklagar så hemskt mkt,jag lider med dig! Hoppas vi kan ha kontakt du och jag!