torsdag 25 mars 2010

Filmdagar



Det känns som att jag inte har något roligt att skriva om nuförtiden. Idag har jag låst in mig i min ensamhet. Rasmus har följt med sin husse till jobbet. Men det är skönt att vara alldeles ensam ibland. Rensa huvudet på alla konstiga funderingar och tankar. Sen passar jag även på att titta på film. Jag älskar filmer, gärna töntiga romantiska tjejfilmer. Sen i lördags har jag hunnit plöja igenom Twilight, New moon (två gånger), Stolthet och fördom, The Duchess, Mansfield Park, Princess of Thieves och Bröderna Grimm. Det har hunnit bli några under dessa dagar.

Men det har varit skönt att ligga nerbäddad i min värmefilt i soffan och bara vilat. Jag som har myror i brallan annars har verkligen kopplat av och tänkt på mig själv. Jag är så dålig på att tillåta mig att vara ledsen. Men nu försöker jag få ut så mycket som möjligt. Igår grät jag nästan hela dagen. Men det var skönt och behövdes.

Träffade även min kurator igår. Hon är så himla bra, jag kunde inte fått en bättre. Nu träffar jag henne varje vecka, det behövs verkligen. Känner mig inte speciellt social och orkar inte heller vara det just nu. Det är så skönt att många runt omkring förstår det och finns där för mig ändå.
Mats är nog den som förstår mig mest och känner av mina behov bäst.

Inga kommentarer: