fredag 19 mars 2010

Bara gråter idag

Det verkar inte vara Utomkvedshavandeskap, tack och lov. Ringde min barnmorska nu på morgonen och hon trodde inte det. Man kan ha graviditetssymptom 4 veckor efter ett missfall.

Idag mår jag inte så bra, gråter nästan hela tiden. Känner mig bara helt slut. Tog ingen tablett för sömnen igår. Har sovit jättedåligt. Vaknat flera gånger och bara legat och tänkt. Tänkt mycket på Alfons. Det är som små minnesluckor den tiden när det hände. Låg och tänkte på hur Mats kom in i rummet där jag precis fått veta att vårt barn inte längre levde. Vi omfamnade varandra och grät, jag ville aldrig släppa taget om honom. Det är verkligen som en ond dröm.

Sedan vaknade jag inatt av en dröm som jag inte kan släppa. Jag fick missfall och det var som en blodklump med ett litet barnskelett i, det var c:a 10 cm långt. Jag kan inte släppa den bilden. Det var så konstigt, jag fick hålla i det där lilla skelettet.

Mamma och pappa kom förbi förut med en bukett tulpaner för att pigga upp mig. De tog med sig Rasmus så jag slipper tänka på att gå ut med honom. Det är så skönt att man har en så underbar familj som ställer upp när man behöver det som mest.

3 kommentarer:

Bebissjuk sa...

Jag kan inte förstå varför vissa människor ska behöva utstå så mycket. Jag kan inte förstå dina känslor och jag tror inte ngn som inte har varit i samma situation kan påstå att de gör det. Vilken tur att din familj finns där för dig!

Stor kram!

Unknown sa...

Vilka underbara föräldrar du har!
Ingen förtjänar att gå igenom det du/ni gör. Jag önskar er det bästa,önskar er all lycka för det förtjänar ni verkligen.

Tänker på er!

Kramar

Tea sa...

Skön att det inte verkar vara något utomkvedshavandeskap.