fredag 19 augusti 2011

Shoppingrunda i vår lilla stad


Blev en lunch med Paulina och Stellan idag. Den slutade med en lång, lång shoppingrunda i vår lilla, lilla stad. Trodde inte att man kunde fördriva så lång tid på att gå i affärer och shoppa i lilla Mariefred. Men det kan man tydligen. Supertrevligt var det i alla fall.

Lunchen bestod av något slags kött som jag inte kommer ihåg vad det var och palsternackspuré. Supergott, men det är sällan man blir missnöjd med maten på Anna på torget.

Helmina blev ett hårband rikare. Den hittade vi på Mariefreds handelsbod, där vi fördrev den mesta tiden under vår shoppingrunda. Stellan var rätt nöjd när vi lämnade butiken.

Har börjat lite med min diet nu. Mats kör igång först på måndag. Har stått emot en massa godsaker idag. Har faktiskt inte varit allt för svårt. Nu har jag gett mig fan på att hålla detta också. Helmina får äta upp pastan vi har kvar. Hon åt en makaronibuffé idag. Det var superkul att kladda runt och stoppa i munnen. Innan hade hon mumsat i sig avokado. Jag hoppas att hon fortsätter med att äta allt och att äta så bra. Nu blir det en kopp te och kolla recept på godsaker jag kan baka och trycka i andra.
 

Inga kommentarer: