söndag 28 augusti 2011

Kosta + 60 års kalas = Thorleifs

I fredags tog vi bilen och åkte ner till Kosta. Där vankades det 60-års kalas. Supertrevligt var det och Thorleifs var där för att underhålla. Jag och Mats kom fram till att vi måste gå en buggkurs. Det ser så himla roligt ut.
 Kusinmys. Tror det var några som saknat varandra.

 Självklart blev det en shoppingrunda på Kosta outlet. Helmina blev en mössa och ett par vantar rikare.

 Jag hittade en väska från Tommy Hilfiger. Blev lite kär i den. Men med en tår i ögat lämnade jag kvar den där den stod.
 Det bjöds på mat och dryck. Även fri bar. Jag hade tagit med mig en egen flaska alkoholfritt som jag satt och smuttade på. Jag syndade och åt av maten och tårtan. Imorse var det bara att börja följa dieten igen. Vägde mig förresten innan vi åkte. Då hade jag gått ner tre kilo på en vecka. Hoppas att det går lika bra nästa vecka.
 Brorsan och Lillebror.
 Thorleifs stod för underhållningen.




Borta bra men hemma bäst. Det var riktigt skönt att komma hem. Jag blev supereffektiv när vi kom hem och lagade mat, klippte gräsmattorna på båda sidorna och trimmade kanterna. Nu sitter jag här med en välförtjänt kopp örtte. Mats ligger i soffan med feber och Helmina ligger i sin säng och vaknar stup i ett av att hon är snorig och rosslig. Jag har lite ont i halsen och hoppas att det stannar där.

Inga kommentarer: