tisdag 16 augusti 2011

Härlig dag i vår huvudstad

Vilken mysig dag vi har haft tillsammans med Karin, Frank, Paulina och Stellan i vår kära huvudstad idag. Vi har lunchat, strosat i affärer och fikat. Synd bara att tiden går så fort. Det tar ju som sagt lite tid med tre barn som ska äta, bytas på, sova med mera. Vi lunchade på Åhléns och det var ingen höjdare. Men bra med utrymme för tre barnvagnar. Sedan tittade vi lite i barnbutikerna högst upp i NK. Åh, så mycket fint det finns. Hittade en liten sparbössa till Helmina som var som en flugsvamp. Ångrar att jag inte köpte den. Får göra det nästa gång. Efter det gick vi till Sturegallerian och fikade. Sedan var jag och Helmina tvungna att gå till Mats jobb. Blev en sväng in på Stockhome på vägen. Helmina blev några hjärtburkar rikare. Så söta, från Rice, perfekt storlek till att frysa in mat till henne.




 Helmina ska få sådana dockor när hon blir lite äldre.


 Dessa ska Helmina ha i sitt rum också. Tror att det även finns en princesstårta som är en sittpuff, en sådan måste hon också ha.

Det var en övertrött tjej som åkte tåget hem. Men det gick inte att somna när det fanns så mycket att titta på. Jag har skaffat en ny mobil med en ny kamera-app, det är därför bilderna blir i olika färger. Tycker det är så himla kul att ta kort. Tar nog en 60-70 bilder om dagen. Några av dessa delar jag med mig av här.

Inga kommentarer: