fredag 12 augusti 2011

Härlig dag i Strängnäs

Det här var imorse klockan halv fem. Helmina var nyäten och låg klarvaken och bara tittade för att ett par minuter senare sova som en stock igen. Det är så mysigt när vi sover hos mamma för då ligger hon nära mig och sover. Då passar jag på att gosa ordentligt med henne.Dagen har vi spenderat i Strängnäs tillsammans med Jenny och Emma. Blev en supermysig dag med lunch och lite shopping. Det är så roligt att jag och Jenny blivit goda vänner. Helmina och Emma skiljer det bara två månader mellan. Så de kommer nog att få det roligt tillsammans. De verkar redan roade av varandras sällskap. Till middag blev det en burk oregano för Helminas del. Vi åt hemgjord pizza. Åt tills jag höll på att spricka. Tycker det är så himla gott. Man kan lägga på precis vad man vill. Idag gjorde jag med salami, champinjoner, paprika och färska tomater. Sist jag gjorde hemgjord pizza så blev det med stekta kantareller på. Det var nog en av de godaste pizzor jag ätit, så det är ett tips.

Inga kommentarer: