måndag 15 augusti 2011

Helminas rum







Idag var jag och köpte en helt underbar gammal barngrupp till Helminas rum. Soffan kan man dra ut så att det blir som en dubbelsäng. Kan verkligen se hur hon kommer att bädda där för sina dockor när hon blivit lite äldre. Ska börja fixa lite i hennes rum nu. Det ska upp en fondvägg som lutar åt en tapet från Pip studio. De har så otroligt vackra färger och fina mönster. Kommer att bli superfint. Helmina har även fått en ny rosa spis. Ska göra en liten kökshörna i hennes rum där hon kan bjuda sina vänner på en massa gott. Den kommer ifrån Mariefreds handelsbod. Där har de en massa fina saker.

Det kommer att bli så fint där. Känns bara som en evighet innan hon får flytta in till sitt rum. Vill ha henne nära så länge som möjligt. Inatt sover vi hos mamma igen och då får hon sova bredvid mig. Älskar att vakna av att hon drar i min läpp eller bankar i mitt ansikte. Hon är alltid på toppenhumör när hon vaknar. Sen ligger hon där med sin napp i handen och pratar och kommer på nya ljud man kan göra. Nej, nu måste jag gå och lägga mig och snusa på min lilla tjej innan jag somnar.

Inga kommentarer: