måndag 10 januari 2011

Rent hus


Lillstrumpan gillar verkligen sitt Tummen babygym. Där kan hon ligga nakenfis och prutta och bajsa bäst hon vill samtidigt som hon roar sig med att titta på de konstiga figurerna som dinglar runt. Vi låter henne vädra rumpan ganska mycket. Kan ju inte vara skönt med en kissblöja som jämt ligger emot. Fast hon hinner knappt kissa innan jag byter. Jag skulle inte vilja ligga med kissblöja på mig, då ska inte heller hon behöva göra det.

Idag har vi hälsat på hos mormor och morfar medan vi fått huset städat. Jag har varit så emot att ta hem någon som städar. Men fan vad skönt det är att komma hem till ett skinande rent hem. De hade till och med vikt all ren tvätt som hängde på tork. Mer tid till att vara med min fina lilla tjej. Mormor bjöd på lunch och jag passade även på att ta två promenader med Rasmus. Nu ska vi mysa i vårt rena hus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka har ni som städar hos er?
Vi har oxå några som kommer hit men vi är inte riktigt nöjda:/
//Malin

Mahatma sa...

Är det Sund städ? Härligt att ni unnar er städhjälp. Skönt, mer tid till lillan♥

Monica sa...

Hej!

Slank in här och kikade. Du verkar ha det underbart och va fint med er lilla dotter. Jag och min man blev nyligen änglaföräldrar. Men vi tar små små steg, och det går verkligen upp o ner. Blir glad när jag ser att man kan gå vidare och även att ni vågar skaffa fler barn. Kram på dig.