torsdag 20 januari 2011

Föräldraträff


Åh, vad roligt det var att se alla goa bebisar från föräldragruppen. Sju mammor med sju bebisar i alla storlekar och med olika viljor. Jag bjöd på lunch och fika. Alla var lika sociala och osociala. Man pratar med den ena mamman för att i nästa sekund avbryta och gå och mata eller byta på sin lilla godbit. Sedan börjar man prata med nästa mamma om något helt annat. Tur att alla är lika snurriga.

Någon annan hade nog dött här inne. Det pratades bara bebisar, amning, kläder, barntillbehör och allt som handlar om en bebis. Mysigt var det i alla fall. Nu har vi bestämt att vi ska ses en gång i veckan på öppna förskolan. Ser redan fram emot det.

Det var så roligt att få med allas barn på bild. Den söta lilla tjejen som ligger först från vänster kom 6 november sen fortsätter det bort till den sist födda. Kevin som ligger sist kom den 23 december. Helmina var näst sist. Hon sov gott igenom hela fotograferingen. Alice började skrika i hennes öra men hon sov ändå som en stock.

Vilken lyx att en av mammorna är frisör. Så jag fick håret klippt också innan hon åkte hem. Hur skönt som helst. Jag som är värdelös på att gå till frisören. Kan inte bli bättre när frisören kommer hem till dig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken go´ blandning!!
Kul att ni är så många, tänk vad skoj dem små (och föräldrar) kommer ha genom åren.

linda sa...

tusen tack för en mysig dag.. ser oxå fram imot onsdagarna på öppna :D kram

Anonym sa...

Stort grattis till er tjej!
Inte varit inne och läst din blogg på ett tag, därav den sena gratulationen.
Jag har själv haft alla händer och armar fulla med en liten Elliot som kom till världen, med snitt, den 7 dec.
När dem rullade ut mig från FL till OP såg jag dig sitta i väntrummet utanför FL. Jag blev lite snopen och kunde inte förmå mig att hälsa, blev så förvånad. Sen kanske jag hade en del andra tankar i huvudet just då :) Men känner mig dum i efterhand som inte kune hälsa :)
Hoppas ni har det bra iaf, ta hand om varandra och stort lycka till med lilla familjen.
Kram Madde Axelsson (S:t Eskil, ES1-3B)

Anonym sa...

Vad roligt för er! Miljoner pussar och kramar för till er.
Elle

Änglamamma sa...

Madde hoppas allt är bra med dig. Roligt att höra ifrån dig. Har ett svagt minne av någon som rullade förbi. Men inte tänkte jag på att det var du heller. Jag var nog lika inne i mitt. Kram