torsdag 3 maj 2012

Underbar dag med stukad fot


Är det någon som har koll på vad dessa träd heter? Är det Japanskt körsbärsträd? Måste ha ett till vår baksida. De är helt fantastiska. Vi har haft en underbar mor och dotter dag i Strängnäs om man bortser ifrån att jag ett tag trodde att jag brutit foten. Helmina åkte rutschkana och när hon skulle sätta sig såg det ut som om hon skulle ramla rakt bakåt. Jag flög fram och ramlade. Foten hamnade jättekonstigt och där satt jag på golvet inne på Familjecenter och trodde foten var bruten.

En dörr in till ena bvc-sköterskan stod på glänt och en pappa såg mig. Men han bara tittade och låtsades som ingenting. Är inte det typiskt svenskt? Där satt jag gravid och hade ont och med en liten flicka som inte fattade någonting. Strax efteråt fick vi i alla fall komma in till min barnmorska och fick lyssna på lillasysters hjärta som slog. Då försvann smärtan i foten för ett tag. Men nu haltar jag runt här hemma och hoppas verkligen att det är bättre imorgon.




När vi kom hem blev det lek i massor. Helminas bästa lek just nu är att rymma. Ännu roligare om någon jagar henne. Passade perfekt med min onda fot, eller inte. Tur att jag hade ett gäng andra hurtiga mammor här som kunde jaga min dotter. Efter att jag nattat en övertrött tjej så fick jag besök av min kusin Jessica. Hon är beräknad idag, så jag hoppas verkligen att den lille i magen vill titta ut snart. Det var mysigt att träffa henne själv och vi kunde snacka lite om ditt och datt.



Inga kommentarer: