tisdag 22 maj 2012

Taxinge slott

Vilken fantastisk dag det har varit. Efter lunch och vila så bar det av till Taxinge slott tillsammans med Paulina och Stellan. Det är perfekt att åka dit med små barn. Speciellt nu när det är så lugnt också. De hade grisar, höns och kaniner. Helmina och Stellan är ju nöjda bara de ser en kaja, men ändå.



Har ni sett en sådan söt kanin någon gång? Jag lovade Helmina en sådan ifall hon vill ha en kanin när hon blir äldre. Jag hoppas i och för sig att hon glömmer bort att jag lovat henne. Men den var ju så sjukt söt, som en liten ullboll.
Jag hade inte ätit någon lunch, så för mig blev det en överprissatt liten fisräkmacka. Men jäklar vad god den var. Hade den varit billigare så hade jag köpt en till.

Sedan lekte vi i lekparken. En superfin lekpark och det var bara vi där. Barnen hade det superkul.


När Stellan somnat passade vi på att äta glass. Helmina åt sin första isglass. Lär inte vara den sista eftersom hon älskar glass lika mycket som sin mamma..



Stannade hos brorsan och Cathrine på vägen hem. Det var så mysigt att jag knappt ville åka hem. Helmina älskar att vara där. Kunde inte ha varit ett bättre avslut på dagen. Nu blir det semifinal ett i Eurovision song contest.

Inga kommentarer: