onsdag 16 maj 2012

1500 gram

Första kvällen på länge som Helmina somnar innan 20:00. Den senaste tiden så har hon somnat mellan 20:00 och 21:00. Har tittat klart på Grey's anatomy och ligger nu i sängen. Lillasyster röjer i magen. Vet inte hur många gånger hon varit på min blåsa, så att jag hoppar högt. Börjar sakta ta in att jag gått så långt in i graviditeten. Idag när de gjorde ett tillväxtultraljud så vägde hon cirka 1500 gram. 590 gram till så väger hon lika mycket som Alfons när han föddes.

Satt i reklampauserna och läste min Mamatidning. I den fanns en artikel om en av ägarna av märket Geggamoja. Hennes dotter dog också i magen. När man läser om andra och deras känslor så kommer man ihåg så mycket själv. Man känner igen sig i hennes berättelse. Nu har det gått tre år sedan Alfons dog och man har lärt sig att leva med sorgen. Man måste försöka tänka framåt och på det levande barn vi faktiskt har hos oss. Men då och då så kommer sorgen och saknaden ikapp.

Jag känner själv hur mycket jag mer och mer börjar fundera på allt lillasyster i magen kan dö av. Jag hoppas bara att graviditeten fortsätter lika lätt som den gjort hittills. Visst har jag foglossning men det är inget som jag blir rädd över att det ska skada lillasyster.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: