tisdag 29 maj 2012

Fyndat hela dagen

Är så fruktansvärt nöjd med mina fynd idag. Blombilen var det inte sista gången jag besökte. Köpte Mårbacka för 50 kronor styck, det är ju tokbilligt. Jag ska dit nästa tisdag och knuffas med pensionärerna igen. Efter blombilen så fyndade jag vidare på Röda korset. Hittade tre superfina hyllor med kaniner på. Betalade 140 kronor för alla tre. Jag ska måla dem vita och sätta upp i lillasysters rum. Helmina var nog mest nöjd med sitt fynd. En leksakstelefon som gör så irriterande ljud att jag nog kommer att betala dem för att ta tillbaka den.
Väl hemma klickade jag hem de bruna sandalerna ifrån Kavat till ett mycket billigare pris än vad jag hade tänkt att betala för dem. Tycker att det är konstigt att folk ska snåla på bra skor till sina barn. Visst känns det dyrt när man köper det, men samtidigt så kan man gå ut och äta middag och göra slut på en femhundring utan att blinka. Eller en kväll på krogen, vad kostar inte det? Vi varken dricker, röker eller snusar så då kan jag lägga de pengarna på det dyrbaraste jag har. Har verkligen fastnat för Kavat. De bruna skorna hon har nu är helt oslagbara.

2 kommentarer:

Mahatma sa...

Å vilka söta hyllor:) bra kap! Fotriktiga skor till barnen är viktigt:)

Änglamamma sa...

Visst är de! Är så nöjd. Tycker även de är fina röda, men blir nog bra i vitt. Hoppas allt är bra med er.