tisdag 27 september 2011

Vilken morgon

Vilken hemsk morgon jag haft. Den började med att Helmina ville göra sina behov i badet. När jag satt henne på vädring och hällt ut det mysiga vattnet i badkaret så ramlar så klart alla hennes badleksaker ned i det mysiga vattnet. När jag väl var klar med det så hade hon gjort sina behov igen på handduken och även hunnit med att kissa och doppat fingrarna i kisset och smakat på det.

Efter att jag tagit tag i det så började jag stryka en tröja. Jag stryker aldrig, tycker det är så tråkigt och är värdelös på det. Mats är den som stryker här hemma. Men, men jag stryker och stryker för att efteråt inse att tröjan är smutsig. Sedan är det dags för Helmina att få gröt. Där står jag och blandar och blandar, tycker det är konstigt att den inte blir så tjock som den brukar. För att en sekund senare inse att jag blandar välling istället för gröt. Men vi kom i alla fall iväg i tid för en promenad till öppna förskolan. Där hade vi det supermysigt.
Bästisarna delar på allt.
Lite trött efter lek och bus på öppna förskolan.

Inga kommentarer: