lördag 24 september 2011

Middag med kära grannar

Blev en härlig eftermiddag i skogen med mamma och familj. En massa svamp blev det. Skogen är verkligen sprängfylld med höstisar. Helmina tyckte det var kul med allt man kunde slita i och smaka på. Allt utom blåbär smakade hon på. När hon fick ett blåbär så spottade hon ut det med äcklad min. Men en äcklig kotte eller en pinna gick mycket bättre.
Sedan hörde grannarna av sig och ville äta middag på Terrassen. Så sagt och gjort. Gott var det och en massa kolhydrater fick vi i oss. Jag tog till och med ett glas vin. Såg till att amma innan vi åkte dit eftersom jag är emot att dricka och amma. Även om det finns studier på att det inte ska vara farligt med ett glas vin, men det ändrar de ju hela tiden. Tycker inte att det är en bra kombination i alla fall. Nu kommer jag inte att amma förrän imorgon på morgonen. Jag vill heller inte riskera att hon får något i sin fina lilla kropp.
Bästisar delar på allt

Inga kommentarer: