torsdag 22 september 2011

Orkar inte

Helmina fick bada imorse. Hon älskar att bada och alla leksakerna ska också bada och provsmakas. Sedan skulle vi gå igenom lådorna tyckte Helmina. Det var alldeles för lite pusselbitar i dem. Så det lade hon ned i dem.
En sväng till mormor och morfar blev det också. Helmina älskar gammelmormor och gammelmorfar. De är värre än barn ibland. Gör Helmina något ljud då gör de det tio gånger värre. Morfar satt med henne i knät och sa att hon inte skulle äta bordsunderläggen. Ändå trycker han in underlägget i munnen på henne för hon måste ju få smaka säger han. De är så lätta och härliga människor. Är så glad att de är pigga fortfarande.
Här hemma regnar det. Kom en riktigt rejäl skur. Tycker det är så mysigt när det regnar. Skulle behöva gå dagens powerwalk men blir inte riktigt peppad i detta väder. Solen börjar komma fram så kanske om en stund. Har ingen större lust egentligen över huvudtaget men nu har jag sagt att jag ska gå varje dag, så då måste jag det. Ska till min svägerska sen och när jag kommer hem så är det mörkt. Jag är ju mörkrädd så att gå själv i mörkret kommer inte på fråga. Skulle även behöva plocka ur diskmaskinen och fixa med den rena tvätten. Men jag har ingen lust med något av det. Maten har jag ju glömt också. Nej, jag skiter i allt förutom promenaden.
Är så nöjd över mina fina stövlar jag köpte när jag och svärmor var ute på shopping. De är supersköna också.
Gissa vad jag och Mats gör ikväll?

Inga kommentarer: