måndag 19 april 2010

Maj är en stark månad

Är så sjukt trött, men ska åka på spinning snart. Då blir jag nog piggare. Har ingen lust men tvingar mig själv måndag, onsdag och torsdag. Kanske till och med ger fredag en chans. Imorgon har jag en semesterdag. Ska till sjukhuset plus att jag ska träffa min kurator. Har så mycket som jag behöver prata om. Sedan blir det en lunch med Emma. Det känns som hundra år sen vi träffades. Vi har nog också mycket att prata om.

Snart är det Alfons årsdag. Kan inte fatta att det är ett år sen han föddes. Vi har inte planerat vad vi ska göra än. Men det blir ingen minnestund för nära och kära. Jag reagerar så fort någon säger maj. Det kan handla om vad som helst, men en mening som innehåller maj reagerar jag direkt på. Maj är en sorgsen månad. Det känns så konstigt när folk pratar om saker som de ska göra till exempel 1 maj. Maj är en så stark månad för oss och kommer alltid vara. Alfons var beräknad 25 maj och föddes 1 maj. Dessa datum är jobbiga, fruktansvärt jobbiga. Allt kommer liksom tillbaka. Vad som hände på sjukhuset, när han föddes, när han låg där och vi bara väntade på att han skulle börja andas. Vårt fina lilla barn.

Inga kommentarer: