fredag 15 januari 2010

Fredag


Idag mår jag mycket bättre. Är fortfarande hängig men det känns ok. Väntar på mina föräldrar som är och handlar i Södertälje. Har nämligen beställt en burk fiskbullar i hummersås. Jag brukar passa på att äta det när Mats är borta, så jag slipper dela med mig. Han är på spelkväll hos en vän i Stockholm, så jag och Rasmus får roa oss själva. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Får Rasmus bestämma så ska jag klappa och gosa med honom hela kvällen. Kanske ska fortsätta klippa kort och stoppa in i albumet. Det är sådant tråkigt som man bara drar på men måste göra någon gång. Eller så kan vi lägga oss i värmefilten, sätta på en rulle och bara slappa. Det lutar nog åt det andra alternativet.

I morse när jag gick en sväng med Rasmus så mötte jag en granne. Hon frågade om ryktet hon hört stämde. Att vi förlorat ett barn. Jag berättade att det var sant och vad som hänt. Ryktet sprider sig i Marielund. Nu har den värsta sorgen gått över och man börjar lära sig att leva med den. Så det spelar inte lika stor roll längre. Hon frågade om vi kunde ta en fika någon dag. Det tyckte jag lät som en bra idé. Det är alltid kul att träffa nya människor.

Inga kommentarer: