torsdag 28 januari 2010

Dyrt veterinärbesök



Kan man ha mer otur än oss? Är så less på allt nu. Blev ingen spinning idag heller, det är nog inte meningen att jag ska gå på det. Igår började jag med en ny medicin för Rasmus. Han har ju hjärtsvikt och lungödem och veterinären tyckte denna skulle vara bättre. Men han har hostat hela natten och på dagen, så till slut så ringde jag veterinären idag. Jag sa att han inte hostat när han ätit sin gamla medicin. Jag frågade om jag skulle ge den istället. Men de ville att jag skulle komma in med honom eftersom de misstänkte vätska i lungorna. Jag hatar veterinären, jag börjar alltid gråta och tro att de ska ta min bebis ifrån mig. Han är trots allt 13 år men pigg. Jag skulle inte orka med att han dog nu också. Efter åtta röntgenbilder och vi suttit i detta lilla rum i över en timme så fick vi åka hem 1 600 kr fattigare. Ja, och som jag sa från första början så fick jag ge honom hans gamla medicin. Känns skönt att det inte var något värre iallafall men jobbigt att de ska klämma folk på så mycket pengar.

Imorgon ska jag lämna in bilen och det kalaset går på 8 000 kr. Månaden börjar bra. Har vi ett svart moln efter oss eller? Varför kan inte vi få lite tur? Ska även fika med min vän Anna imorgon. Ska bli jättemysigt. Har inte träffats på ett tag, det känns som vi har mycket att prata om. Mot eftermiddagen ska jag träffa mina kollegor för att äta middag och gå på Täljerevyn. Sedan blev jag bjuden på lite vinkväll med kusin vitamin och svägerskan.

Det blir mycket revy nu. Nästa helg ska vi gå på Strängnäsrevyn med svärfar och Barbro. Om jag inte minns fel så börjar ju MELODIFESTIVALEN då också. Jag älskar Melodifestivalen. Så då vet alla var jag är varje lördag, bänkad framför tv. Mats är ju inte lika intresserad som jag men han håller god min.

Inga kommentarer: