fredag 6 juli 2012

Hallonbladste

Igår kväll började jag dricka hallonbladste. Jag kanske inbillar mig men det kändes som om livmodern jobbade extra inatt. Jag tänkte i alla fall försöka att dricka en till två koppar om dagen nu. Det ska även vara bra efter förlossning har jag hört. Idag gick jag in i vecka 38 och nu känns det som om hon kan få komma. Nu har jag hittat de allra minsta bebiskläderna och bilbarnstol, vagn och spjälsäng står klara och väntar. För ett par dagar sen så var jag inte alls redo men nu känns det som om det skulle vara skönt ifall hon ville komma.

Förlossningen tänker jag inte så mycket på. Ut ska hon ju, så varför ska jag gå runt och fundera på det? Jag vet bara att jag inte vill ta epidural. Jag är lite rädd för att det ska stanna upp och sedan har jag ju sett nålen, den är helt gigantisk. Var hos barnmorskan igår och hon sade att lillasyster låg långt ner. Det känns bra och sedan har jag väldigt mycket förvärkar, så peppar peppar. Vore skönt om vi kunde få lite längre tid tillsammans hela familjen innan Helmina börjar dagis och Mats börjar jobba.

Men hon kommer när hon är redo. Det gjorde Helmina trots två igångsättningsförsök.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När är de beräknat att den lilla ska komma?

Malin sa...

Som Anna skriver...när hon är redo..

Anonym sa...

? Ojoj..då ber jag så mycket om ursäkt om den frågan på något sättet var konstig eller förolämpande!???