söndag 8 juli 2012

Sovmorgon

Sitter här med mitt hallonbladste och äter frukost. Klockan är snart elva. Idag fick jag en bra sovmorgon. Eller kroppen orkade inte gå upp ur sängen, så jag låg kvar rättare sagt. Mats och Helmina ska vila och jag ska passa på att hälsa på mamma. Skönt att kunna åka dit själv ibland också.

Skönt att det kom lite regn inatt. Det behövde vår gräsmatta. Idag ska vi åka tåget. Helmina tycker att det är så roligt och det är perfekt väder för det. Vi har årskort så vi kan åka hur mycket vi vill. Tycker det är bra att gynna dem också. De som arbetar på och med tåget gör det gratis och för att de tycker att det är roligt. Jag tycker att det är så kul att vår lilla stad kan bevara det lilla tåget. Känns riktigt lyxigt att kunna gå ner till vår egna lilla station och hoppa på tåget. Vill du läsa mer om tåget kan du göra det HÄR.

Inga kommentarer: