söndag 8 juli 2012

Cheesecake



Helmina och jag har gjort en cheesecake som står i ugnen. Roligast var att mixa digestivekexen tyckte hon. Skickade ut Mats och Helmina i trädgården för att plocka lite smultron och jordgubbar. Fick tillbaka en skål med en härlig blandning av omogna och mogna gubbar och smultron. Helmina tycker det är så roligt att vara med och hjälpa till och det är huvudsaken. Jag och brorsan fick alltid hjälpa till som små och jag vill att Helmina ska få samma möjlighet. Visst tar det lite längre tid men man får ju mer kvalitetstid med sina barn.
Mats försöker lägga skruttan nu och jag hör hur hon ligger och pratar. Nyss sade hon att hon ville gå och bajsa. Igår när hon sade det så tittade vi i blöjan och sade att hon inte alls hade bajs i blöjan. För hon brukar vara duktig och säga till när hon har gjort nummer två. Men just den gången så sade hon till innan hon gjorde nummer två, så duktig. Vi måste bli bättre på att ställa fram pottan också. Hon får springa naken så mycket, så vill hon gå på pottan så kan hon göra det lätt.

Ja, nu blev det lite bajs här i mitt cheesecake inlägg. Men det är det som är så underbart med barn, att ingenting är konstigt.

Inga kommentarer: